فضیلت نماز اول وقت

مدرسه قرآنی حضرت مریم (س)

فضیلت نماز اول وقت

پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به امیرالمومنان علی علیه السلام فرمودند یا علی با وضو كامل در اول وقت اقامه نماز كن و نماز را از اول وقتش به تاخیر نینداز چون تاخیر نماز بدون علت خداوند قهار را به خشم خواهد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) میفرماید وقتی آفتاب از نصف النهار گذشت درهای آسمان گشوده میشود و دعا در این هنگام مستجاب میگردد پس خوشا به حال كسی كه در این ساعت عمل صالح از او بالا رود ضمانت پیامبر اكرم برای نماز گزار دراول وقت: پیامبراكرم فرمود هیچ بنده ای نیست كه اهتمام به اوقات نماز نماید و مواضع آفتاب را برای وقت نمازش وقت كند مگر اینكه من ضمانت می كنم برای او در دم مرگ راحتی راه و دفع و رفع هموم و تألم و اندوه و نجات آتش را.

 

در نامه ای كه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام برای محمد ابی بكر، زمانی كه او را به ولایت مصر گمارده بود، نوشت. می فرماید:

مراقب اوقات نمازت باش و آن را در وقت مقرر خود به جا آور، به خاطر فراغت قبل از وقت نماز اقدام به اقامه آن نكن و همچنین به خاطركاری كه داری آن را به تاخیر نینداز برای نمازت اهمیتی خاص قائل شو و حساب جدایی، برای آن باز كن و هرگز نمازت را تابع چیزهای دیگر قرار نده، بلكه سعی كن همه چیز را تابع وپیرو نماز كنی زیرا مردی از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) از اوقات نماز پرسید حضرت چنین فرمود جبرئیل در هنگام زاول شمس كه آفتاب مقابل حاجب و ابروی راست او بود نازل شد. سپس جبرئئل وقت نماز عصر آمد كه در آن هنگام سایه هر چیز به قدر و اندازه ی خود آن چیز گردیده بود. سپس نماز مغرب را وقتی كه خورشید غروب كرد به جا آورد. آنگاه نماز عشاء را هنگامی كه حمره مغربیه زایل شد، خواند وبه جا آورد و سپس نماز صبح را هنگامی كه تاریكی آخر شب بود و ستارگان مشبك بودند به جا آورد.

آنگاه امیرالمؤمنین علیه السلام اضافه فرمود: ای محمدبن ابی بكر! نمازت را در این اوقات به جا آور و ملزم باش به اینكه كار نیك انجام دهی، و سنت حسنه به جا آوری و راه روشن و راست را انتخاب كنی و در این صورت از صراط مستقیم خارج نخواهی شد و پیرو حق باشی و به راه راست بروی .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:,ساعت 15:51 توسط زهرا الیکائی| |

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
Design By : Night Melody